Adım atsam yazıyorum valla!

"Ankarayı sevmeyene bir zulümdür 
bu kadar insanın neden Ankarayı sevdiğini anlamadan
Ankara'da yaşamak "


Demiş şair.
Ankarayı sevmenin öyle çok büyük nedenleri yoktur gerçekten de.Mesela deniz yoktur burda.Öyle çok yeşillik falan da bulunmaz.Olan da değerlidir ve değerli şeyleri devlet sever,kendisine alır.Ondan başkası almasın diye de yok eder çoklukla.Hizmet adına.

Ankarayı seviyorum diyemez öyle kolay kolay kimse.Genel de bu cümle 'Yine de seviyorum Ankarayı' diye dökülür ağızdan.Hep bişeye rağmen sevilir burası.Hep de sağlam bir nedeni vardır kendini sevdirmek için.



Bugün hava serindi burda.Ama böyle tatlı tatlı yürünecek kadar serindi fazlası değil.Bu yüzden dolmuştan Sıhhiyede inip Kızılay'a yürümek istedim.Çok katlı otoparkın arka taraflarında daha önce hiç geçmediğim bir sokak farkettim ve ordan yürüdüm.Halk Sokağı imiş adı.Pek kimseler yoktu sokakta.O sokağı yeni farketmemin şeysiyle (neyi olduğunu tam adlandıramadım) yürüdüm ben de,inanılmaz bir keyif alarak yürüdüm.Çok geçmeden tabii ki sokak Kızılay'a çıktı.Zaten farkettim ki bunca yıldır, Ankarada kaybolamıyorsun.Tüm yollar nihayetinde Kızılay'a çıkıyor.


Bir de komple sarmaşık kaplı uzun demirler boyunca devam eden bir yoldan geçtim.Hemen o sarmaşığın dibinde oturan insanlar vardı.İnanın hepsi çok işsizdi.Belki de tüm Ankara ordan geçiyordu onlarsa bir başlarına sigara yakıp olan biteni izliyordu.Düşünüyordu belki de.Çift olanlar da vardı,tartışıyorlardı.Akşamki diziyi ya da komşunun evini arabasını falan değil üstelik epey tartışıyorlardı.Bir kitap üstüne,bir film hakkında tartışıyorlardı.Düşünüyorlardı duraksayarak sonra yine konuşuyorlardı.


Devam ettim,yürüdüm.Sakarya meydanda durdum.Telwe'de çalışan hep ayakları çıplak dolaşan,yakaları yırtık tişört giyen ve saçları rastalı amcayı gördüm.Ankarada yaşayan herkesin gözünün önüne suratının geldiğine eminim,ta kendisi! :) Ayakkabılarını giymiş bugün,bi de uzun pantolon geçirmiş bacağına.Şaşırdım üşümüş mü ne.Galiba o da inanmış soğuk mevsimin başlangıcına.


Velhasıl,işte ben bugün yine,öyle durduk yere,kimseye de açıklayamayacağım bir sebepten ötürü sevdim Ankarayı.




0 yorum: